-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:36153 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:29

كودكان در آخرت در كجا خواهند بود؟ كودكان مسيحي چطور؟
بهترين جوابي كه مي توان بيان نمود فرمايشات حضرات معصومين عليهم السلام در اين باره است: مرحوم صدوق كه از علماي بزرگ ماست و در سال 381 هجري قمري وفات نموده كتاب هاي با ارزشي از خود به يادگار گذارده كه نام يكي از آنان به نام ( التوحيد) است ايشان در اين كتاب در صفحه 390 سرفصلي را باز نموده و نام آن را ( باب الأطفال و عدل الله عز و جل فيهم ) نهاده و در اين بخش 13 روايت را آورده است، همچنين در كتاب هاي كلامي و اعتقادي ميتوانيد جواب سوال خود را پيدا كنيد مرحوم سيد عبدالحسين طيب در كتاب (كلم الطيب) ص 729 اين مساله را بيان كرده و به فارسي در اين مورد مطالبي آورده است، توصيهاي كه ما داريم آن است كه كتابهاي علامه مجلسي رحمة الله عليه را كه هم به زبان عربي و هم به زبان فارسي تدوين فرموده، مورد ملاحظه و مطالعه قرار دهيد. يكي از كتابهاي ارزشمند ايشان كتاب حق اليقين است كه در سالهاي آخر عمرشان به زبان فارسي روان در رابطه با معارف و اعتقادات نوشتهاند ايشان در باب پنجم كه در اثبات معاد است چند فصلي را بيان فرموده كه در فصل نهم مفصل در خصوص اين موضوع بياناتي را ارائه داده در بخشي از كلامشان آمده است: اصل در اين باب آن است كه اجمالا بايد دانست كه حق تعالي عادل است و جور و ظلم نميكند دلائل عقليه و نقليه اعم از آيات و اخبار در اين خصوص وارد شده است در جاي ديگر دارد و بايد دانست كه آنچه مقتضي عدالت است اين است كه حق تعالي با ايشان سلوك ميكند، و ظلم و جور نسبت به ايشان نميكند و بدون اتمام حجت ايشان را عذاب نميكند. در جاي ديگر آورده است كه از مرحوم كليني به سند صحيح از زراره منقول است كه گفت: از حضرت صادق عليه السلام سوال كردم كه چه ميفرمايي در مورد اطفالي كه پيش از بلوغ بميرند؟ فرمودند: سوال كردند از رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم از احوال ايشان (كودكان) فرمود: خدا داناتر است به آنچه با ايشان خواهد كرد. حضرت فرمود كه: يعني دست از ايشان برداريد و در باب ايشان سخني نگوئيد و علم ايشان را به خدا واگذار كنيد. در پايان به طور خلاصه ميگوييم گرچه با مراجعه به روايات مشاهده ميكنيم كه بعضي مطالب در اين مورد آورده شده است ، ولي با دقت به آنچه كه تا به اين جا بيان داشتيم روشن مي شود كه اگر كسي خداي متعال را حكيم و عادل بداند ديگر برايش اين پرسش و همانند آن پيش نميآيد، چون خداوند به بندگان خود ظلم نميكند و فرضا كودك مسيحي و يا حتي كودك بت پرستي را بدون جهت و سبب و علتي به دوزخ نميبرد چون تا بالغ نشده باشند تكليفي به ايشان تعلق نگرفته تا آن را ترك نموده و مستحق دوزخ شوند.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.